Sofias styrka

Lyckorus
Alltså, vilken lycka det var att vakna upp i morse och känna att man inte bara har två utan fyra lediga dagar framför sig! Jag har varit så trött under veckan, trots mycket sömn, och i natt sov jag nästan 11 timmar(!!) så nu känner jag mig faktiskt ordentligt utvilad för första gången på länge. Låg kvar en lång stund och läste, och sedan gick jag upp för att ta mig en rejäl frukost. I eftermiddag ska vi åka ålandsbåten och äta påskbord med min familj, så jag satsar på en större frukost för att inte behöva äta så mycket innan - Vill ju spara mig till buffén! Är en sucker för kallrätterna, tar sällan speciellt mycket från varmrättsbordet. Frossar hellre i skaldjur, lax och sill!
 
Helgen bjuder på mycket tid med familjen, men ska även ta mig tid att komma ut i löpspåret och att SLAPPA. Både kroppen och själen skriker efter avslappning, känner jag. Igår firade jag in långhelgen med först en 4,5 kilometersrunda i spåret, och sedan provade vi på en ny maträtt till middag, bestående av egengjorda sötpotatischips, kryddig ugnstekt lax med guacamole. Vilade sedan hela kvällen framför 13 reasons why på Netflix. Precis vad jag behövde! Nu ska jag ta en promenad upp till affären för att köpa påskägg till sambon så att jag hinner gömma det innan han kommer hem från jobbet... Önskar er alla en fin påskhelg ♥
 
Från gårdagens löptur med fräknar kvar ifrån påskkärringsutklädnad på jobbet...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress