Sofias styrka

Små glädjeämnen
Idag är man inte direkt sugen på att gå utanför dörren. Jag hör hur vinden viner, insynsskyddet på balkongen står och slår och det känns liksom ruggigt även inne i lägenheten. Sitter under en filt och sippar på morgonkaffet med tända ljus på bordet. Fick bli stora koppen idag, en som jag fick som avslutningspresent av en familj vars barn jag har arbetat med. Sådana här dagar, när tröttheten sliter på kroppen och världen utanför är grå, så försöker jag hitta små saker som gör mig varm inombords. Som den här koppen och minnet av när jag fick den. Tårarna i ögonen på mamman i familjen när hon gav mig den. När hon berättade för mig hur mycket förtroende hon kände för mig, och hur mycket hennes barn tyckte om mig. Att de skulle sakna mig. Att koppen påminde om min glädje. Hur gör ni för att vända en tråkig dag till en bra dag? Hoppas allt är bra med er där ute!
 
Lillemmish- mode - inspo

God morgon! =)

Svar: Godmorgon själv! :D Hoppas du får en bra dag!
Sofia

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress