Sofias styrka

Morgonstund har guld i mun
Idag hade jag faktiskt gjort något helt otroligt - Jag hade ställt klockan för att gå ut på promenad. Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för mig! Jag tycker jättemycket om att promenera, men om jag inte planerar in NÄR på dagen jag ska göra det, så är risken att det inte blir av. Det är nästan så jag måste göra för att komma iväg och motionera/träna har jag märkt, annars skjuter jag det framför mig tills det inte finns tid för det längre.
 
Det blev ingen lång promenad, var ute ca 35 minuter, men det räckte. Efter ungefär två tredjedelar var jag vrålhungrig eftersom jag inte åt frukost innan, så längre än så hade inte funkat idag! Vad jag INTE var beredd på dock, var att jag skulle bli tvungen att pulsa fram i två decimeter snö mer en halva vägen! Mitt vanliga spår var visst inte plogat än. Men jag tog det med en klackspark och tänkte att; Nu får jag lite extra träning! Och jag som var orolig att jag kanske hade för lite kläder på mig... Var helt blöt av svett när jag kom hem.
 
När jag kom hem åt jag min favoritfrukost - Bananpannkakor med bär, en klick kvarg och hackade nötter. Nu har jag tagit en lång dusch och landat i soffan med min kaffekopp och känner mig grymt nöjd med min morgon! Ikväll ska vi ut och äta med några vänner och spela lite sällskapsspel. Det ska bli jätteroligt, men jag vet också att sådana kvällar har en tendens att bli väldigt onyttiga.. Jag vill inte sluta äta gottigheter, men jag vill inte heller ÖVERÄTA (vilket jag har tendens att göra) när det handlar om chips, godis, alkohol m.m. Så nu gäller det att välja och tänka smart! Hur gör ni när ni vet att det finns en helkväll med frestelser framför er? Vart lägger ni krutet?
 
 
Bara mina spår på vägen!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress