Sofias styrka

Som natt och dag
Åh, vad jag älskar lördagsmorgnar! Nu har jag precis avslutat en lång frukost, och ska snart ge mig ut på en promenad i det soliga vädret! Måste ta mig till en sportbutik och köpa nya inneskor att träna i, då mina är spårlöst försvunna. Jag tror att jag glömde dem på Friskis senaste gången jag var där (för flera månader sedan) och nu när jag var där för att titta efter dem, så verkade de ha blivit beslagtagna av någon annan med små fötter... Men det var ändå på tiden att köpa nya. Tycker dessutom att man blir mer peppad på träning när man har nya och bra träningskläder! Jag tänkte också lyxa till det med att bjuda min pannkaksälskande sambo på lunch på den nya Crepêrian.
 
Tycker att det är ganska kul att tänka tillbaka och se hur mycket som har hänt sen jag bestämde mig för att börja promenera varje dag. Jag stressar mindre, sover bättre, orkar mer. Jag har heller inte varit sjuk någonting - i vanliga fall är jag sjuk minst en gång i månaden. Jag gör också bättre val, tänker till. Exempelvis med min frukost: För ett par månader sedan bestod den av typ nyponsoppa, eller sötad yoghurt, och skorpor med en skopa bregott och tre lager ost på. Det här är min frukost idag;
 
 
Glutenfritt knäckebröd med keso, ost, kalkon och sallad. Ett kokt ägg med kaviar, en kopp kaffe och ett glas med c-vitamin. Jag har inte slutat äta någonting, jag äter bara onyttigt mer sällan. Igår exempelvis klämde jag i mig en påse salta S-märken och en liten chokladkaka. Men då äter jag ju det en dag i veckan, istället för kanske 3-4 dagar i veckan. Och i och med att jag registrerar det jag äter på Life Sum, så blir det också att jag tänker till en extra gång innan jag proppar i mig något onyttigt. Det funkar för mig! Hur gör ni för att undvika sådant som ni vet är dåligt för er?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress