Sofias styrka

Saturday night live
I skrivande stund gör jag mig redo för att snart cykla iväg och möta några vänner för middag och ett glas vin. Och ja, då menar jag ETT glas. Imorgon ska det bli guldväder igen, och vi har bestämt att vi ska åka till en strand och spela volleyboll. Så då vill man ju vara pigg och kunna gå upp i bra tid, så att man kommer iväg så snart som möjligt! Jag laddar upp inför kvällen med en Celsius och lite skön musik. Sambon är iväg till Stockholm, så då kan jag spela vilken musik jag vill utan att han klagar, haha! Bara sminket kvar, sen är jag redo för att åka. Fantastiskt skönt väder ute idag, jag var ute och sprang mitt på dagen, men fick ge upp och gå istället efter halva sträckan, det var lite för varmt för att springa! Men men, 6.5 kilometer blev det i alla fall. Jag har lagt upp ett nytt träningsschema för mig själv:
 
Måndag: Gym
Tisdag: Promenad
Onsdag: Gym
Torsdag: Springa
Fredag: Promenad
Lördag: Springa
Söndag: Valfritt
 
Funkat bra hittills, kört så i ett par veckor nu! Jag gillar inte gym egentligen, men börjar ändå hitta ett flow i det nu. Gör det mest för att träna upp en bra grundstyrka som också hjälper mig i löpträningen. Tänker att promenaderna kan bytas ut mot någon annan form av träning beroende på hur mycket energi eller tid jag har just den dagen :) Såklart kan det hända att jag byter plats på något av passen, men jag ska i alla fall köra minst 2 styrkepass och 2 löppass i veckan. Nej, nu ska jag fortsätta med mitt piffande, vi hörs! Ha en bra lördagkväll! ♥
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress