Sofias styrka

Vilse
Idag efter frukost gav jag mig ut på en löptur. Ni som följer min blogg vet att jag är ganska impulsiv och gillar att prova nya vägar. Så även idag. Jag gav mig ut på banvallen, och hade någon slags tanke om vart jag skulle springa någonstans för att få ihop en 5 kilometersrunda. Men jag sprang visst för långt, och helt plötsligt stod jag ute på Malstavägen (betydligt längre bort än vad jag hade räknat med)! Vilse i pannkakan igen, alltså! Som tur var såg jag en pilskylt dit det stod Norrtälje 5km, annars hade jag nog kunnat springa på ännu längre bort, haha! Med vänlig hälsning, Sämst Lokalsinne. MEN det resulterade i 3 personliga rekord: Längst löpardistans (7.78km), längsta varaktighet (1 timme på pricken) och mest brända kalorier (403). Jaha, nu kan man väl säga att jag har bemästrat 5 kilometer och lite till. Nu är det bara att träna för milen då! 
 
Dags för Pasta Carbonara á la Hälsa på fullkornspasta, kycklingbacon, äggula och massa grönt. Och så ska jag börja titta på nya säsongen av Orange is the new black. Hurra!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress