Sofias styrka

*High five*
Som flera av er vet vid det här laget, så använder jag appen Lifesum för att hålla koll på mitt kaloriintag. Nu känner jag nästan att jag inte behöver den längre, för jag börjar få så pass bra koll på vad jag bör äta och i vilken mängd för att optimera det kaloriintag som är bäst för mig, utifrån hur rörlig jag har varit under dagen osv. Däremot är det lite kul att se att man gör framsteg! I appen erbjuds man att en gång i veckan svara på ett antal frågor, där man får "Life points" för varje hälsosamt nytt steg man tar. Jag har legat stilla ett tag nu, men den här veckan gick jag upp 2 poäng. Den stora förändring jag har gjort på sistone är att jag har slutat med läsk och fruktjuicer. Det började med att jag gick över till lågkaloridrycker (med sötningsmedel istället för socker), men nu har jag slutat med det också. Ända gången jag dricker det nu är ifall det är i en drink, eller om jag äter på en snabbmatsrestaurang. Men båda dessa företeelser sker så sällan, så det knappast räknas. Däremot tyckte de att jag borde äta mer mättat fett, haha, vilket känns konstigt! Men en liten del mättat fett är ju hälsosamt, så jag får väl stoppa i mig lite mer ost eller nåt... Inte mig emot! Ost = High life. Nu taggar vi för en ny vecka!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress