Sofias styrka

Livets dryck
För vissa är det kanske champagne, för vissa är det sportdryck och för vissa är det vatten. Men för mig är det Kaffeeeeeeeeeeh som gäller. Varje lördagsmorgon har jag som en ritual; Jag ligger kvar i sängen en stund och läser, sedan går jag upp och gör frukost. När jag börjar bli klar med maten, tar jag mig en kopp hett svart livselexir. Sen kan jag sitta i soffan och sippa på det i över en timme - Bara slappa och njuta av känslan att ha all tid i världen. Förstå då min olycka när jag går upp och kom på att kaffet tog slut igår - och jag glömde köpa nytt! Tio minuter efter att affären hade öppnat, klev jag in och rusade fram till kaffehyllan. Ryckte åt mig min favorit (Zoega's Skånerost), proppade ner några frallor i en påse, betalade och åkte hem. Så nu är min lördagsmorgon fullgod!
 
Min förkylning hänger i, så jag tänker ta det lugnt hela dagen. Är så less på att må såhär, måste vila upp mig ordentligt. Kanske tar en långsam promenad i eftermiddag, bara för att få komma ut i det fina vädret. Hoppas att ni alla har en härlig lördag framför er ♥
 
Dricker kaffe ur en av mina favoritkoppar. Kärlekskoppen från Arabia ♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress