Sofias styrka

På önskelistan
Godmorgon, vänner! Ännu en solig dag, dock inte lika klarblå himmel, men ändock. Jag ska strax ta mig ut på en promenad hem till mamma och pappa, då jag lämnade bilen där igårkväll. Hela familjen, alla fyra, åt middag tillsammans och tittade på melodifestivalen. Mysigt att vara med de närmsta, den innersta kretsen. Där är jag som tryggast. Vad tyckte ni om mello? Vann rätt låt? Jag gillar låten i sig, men numret är lite fjantigt. Det känns som en Dressmannreklam. Jag hejade på Nano!
 
Nu på morgonen har jag spanat runt på nätet efter aktivitetsband. Har två vänner som använder Fitbit, och det känns som något som jag skulle kunna ha mycket användning för! Jag använder ju Lifesum för att tracka mitt kaloriintag, och Runkeeper för att tracka träning (dessa appar är sedan sammankopplade med varandra). Men jag är ute efter något som även kan räkna steg, kolla pulsen, skicka ut påminnelser, mäta hur väl man sover, och som jag kan bära med mig på jobbet. Mobilen ligger ju i min väska större delen av dagen. Dock kostar det en slant, så jag får spara lite. Eller önska mig i present, fast då får jag vänta länge. Använder ni någon typ av aktivitetsband? En sån här (LÄNK) är jag sugen på.

 
 
Mallan

Den där har jag också kikat på och tänkt att jag ska införskaffa mig. Ge den ett försök? Den kanske är din bästa vän. Vem vet! Fast som du säger, sånna där kostar ju lite.. Tyvärr!
Tanken var ju att börja träna igen, men plugg och en graviditet kom i vägen.. 🙃 Så får vänta tills ungen är ute, helt enkelt!

Svar: Ja, det känns som att det skulle vara en bra grej att ha! :DIbland är det svårt att få det att gå ihop. Man får göra det man kan, ta promenader, yoga försiktigt, simma och liknande! :) Om du hinner och känner att kroppen klarar av det! Grattis till tillskottet! :D
Sofia

Mallan

Precis, det är inte alltid det går ihop! Man får prioritera!
Hade gärna gått promenader och rört på mig mer. Dock finns inte det på världskartan just nu. Med lågt blodtryck och en foglossning från helvetet, så måste jag ligga inne och vila... 😞 Sånt där man inte alls har tid med. Kan inte ens jobba!
Tack så himlans mycket ❣️

Svar: Åh jag förstår :( Det måste kännas segt, när man vill så mycket mer än vad man orkar! Men när bäbisen väl kommer så får du racea runt med barnvagnen sen ;) <3
Sofia

Mallan

Det är SUPERSEGT! Tur att jag pluggar lite på distans, så att jag har något att göra om dagarna. 🙃 Jodå, jag ska få tillbaka min kropp jag hade innan första graviditeten tänkte jag, så här ska det tränas sen! 😃 Har ju dessutom T som springer runt hemma, så en lugn stund har man väl egentligen inte! 🙊 ❣️

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress