Sofias styrka

Pirr i magen
Hej vänner! Nu har det varit en paus i bloggandet igen den här veckan, av den enkla anledningen att jag har varit sjuk. Feber och ögoninflammation som hette duga. Det har gjort att inspirationen inte direkt har flödat. Det var väntat dock, då vi två tredjedelar av barnen på jobbet kommit till förskolan med totalrinniga näsor, helt slutkörda och hostiga. Jag förstår faktiskt inte varför man går iväg med sina barn som uppenbarligen behöver vara hemma och bli smittfria och få vila sig? Men det kan vi prata om en annan gång.
 
IDAG är det nämligen Dagen D. Jag är så fruktansvärt tacksam för att jag mår bättre nu, för idag ska jag åka till Grekland. Närmare bestämt ön Kefalonia. Jag åker dit med en av mina bästa vänner, och fokus den här veckan är slappa, slappa och slappa. Vi ska också försöka ta oss runt ön en del, då naturen ska vara fantastiskt vacker där! Och ni kan inte ANA hur skönt det ska bli att komma bort ett tag. Jag vaknade redan klockan 7 som ett barn på julafton imorse, med pirr i magen och massor av pepp! Väskan är nästan helt färdigpackad, bara några sista detaljer kvar. Självklart har jag skrivit en checklista, jag lever ju för listor liksom, haha! Nu blir det lång frukost, klockan 12 rör vi oss mot Arlanda. Vi får se huruvida det blir något bloggande under veckan, av erfarenhet vet jag att wi-fi brukar fungera sådär i Grekland. Det här blir min fjärde grekiska ö som jag besöker. Tidigare har jag varit på Kreta, Lesvos och Samos. Japp, jag är Greklandfrälst. Tror det ligger i generna.
 
Jag kommer såklart att visa er en massa bilder ifrån resan senare, men här kommer en försmak! Ta hand om er själva och varandra tills vi ses igen! ♥
 
 
lars

Vackra bilder

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress