Sofias styrka

Fullspäckat
Finner mig just nu i en tillvaro där veckor, dagar, timmar och minuter fylls upp väldigt snabbt med planering. Både i arbetet och på min lediga tid. Det är massor med roligt som händer, sällan tråkiga saker, så det känns ju bra såklart! Men får jobba med att ge mig själv fritid också. Fri-tid. Icke att blanda ihop med tiden som spenderas utanför arbetet, men som ändå kräver något av dig. Jag menar tid som är fri från måsten, görande, fixande. Vila för kropp och själ.

Har just genomfört ett yogapass, och nu ligger jag i soffan och formulerar denna text. Sambon frågar om jag inte ska se på något på tv. "Kanske" svarar jag. Eller så ska jag bara ligga här och vara en liten stund. Släppa tankar på dagens möten, morgondagens aktiviteter, eller vad som händer i helgen. Sippa på mitt citronvatten och bara finna mig i stunden. 

Bild från ytterligare en fin stund idag. Tillhör ej dem som tycker att fika förstör de hälsosamma valen man gjort/ska göra idag. Detta är en croffin. Typ en croissant-muffin med chokladfyllning = Guldkant på tillvaron en helt vanlig måndag. 
(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress