Sofias styrka

Det nya året
Hej vänner! Och så var det ett nytt år. Ett oskrivet blad. Generellt var 2017 bra rent personligt, mindre bra yrkesmässigt, och inte alls bra världsmässigt. Hoppas på ett roligare, hjärtligare och gladare 2018! Det är lite märkligt egentligen att det bara ska krävas att en dag är över, och att en ny dag börjar för att folk ska skriva allt om "Nystart!" och "Nu ska jag lyckas!" eller "Nu börjar mitt nya liv!". Man kan ju annars tänka att man ska göra de där sakerna direkt när man känner att man vill/borde göra dem, och inte bara för att det blir ett visst datum? Fast samtidigt kan man ju behöva en förberedelseperiod om det är någon stor förändring man vill göra. Jag har tre nyårslöften;
 
1. Blir bättre på att leva i nuet, inte alltid tänka på vad som komma skall, eller älta sådant som redan hänt. Inför detta löfte behövde jag ju också se över vilka förändringar i mitt liv som jag kan göra för att underlätta för mig själv, så som att yoga, meditera, leda tillbaka tankarna när jag märker att jag hamnar i ett stressande tankemönster kring saker som ska hända, och istället tänka på roliga saker och så vidare.
 
2. Ta vara på de tillfällen som erbjuds! Inte bli för bekväm och börja fundera på om saker kan bli "jobbigt" eller inte, innan det äns har hänt. Säga Ja oftare, alltså!
 
3. Sluta feströka. Jag har insett att jag inte kan feströka, för det får mig att börja tänka alldeles för mycket på cigaretter under flera dagar efteråt. Det stör min koncentration och jag gillar inte känslan av röksug. Jag har sagt till sambons lillebror att han får 1000 kr av mig om jag röker innan 9 juni då deras storasyster ska gifta sig.
 
Har ni några nyårslöften?
Här är några av 2017's höjdpunkter för mig rent personligt!

Första gången jag såg Pride paraden live i Sthlm! 
Hannas babyshower!
 Midsommar med krans i håret!

Andra besöket till Överskog och vi beskådade vackra vyer vid Höga Kusten!

Algot föddes och här träffade jag honom för första gången!

Vi firade påsk på Ålandsbåten

Bowlingkväll med familjen ♥
Vi besökte Sandra och Tobbe i Umeå för första gången, här på Pinchos!
Sofie och Nicklas gifte sig!
Stefan och jag var på äventyr bland berg och klippor vid Höga Kusten
Jag och Micheal reste till Grekland och hade det underbart!
William föddes och här träffades vi första gången på Glöggfest i Ösbyholm!
Vi firade in det nya året med syskon och vänner! ♥
Cissi

Låter som bra löften inför nästa år.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress