Sofias styrka

Gammal vänskap rostar aldrig
I sann söndagsanda har jag tagit det ganska lugnt idag, men framåt eftermiddagen träffade jag min älskade barndomsvän Sara. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, men vi brukar försöka få till en promenad någon gång i veckan, ibland varannan. Det är så skönt att träffa vänner som man alltid kan vara hundra procent sig själv med, och man vet att dem älskar en ovillkorligt, även på ens dåliga dagar. Idag var det dock en bra dag, och vi gick med raska steg ut på vår runda. Vi skulle egentligen tagit det korta varvet som tar en halvtimme, men vi valde att ta en längre väg, så vi blev ute i nästan en timme. Så skönt att få lufta både yttre och inre!
 
Imorgon ska jag börja jobba igen efter att ha varit sjukskriven i en månads tid. Det känns bra att komma in i rutinerna igen, nu gäller det bara att försöka upprätthålla den här hälsosamma vägen som jag har påbörjat, så att jag inte faller tillbaka i gamla vanor när man är mer stressad under dagarna och tröttare på kvällarna. Har ni något bra tips på hur ni får till motion/träning och bra matvanor, och håller er borta från soffan och snabbmaten som kan vara så lockande efter en lång arbetsdag? Nu önskar jag er alla en fortsatt härlig söndagskväll, och hoppas att ni får en bra start på veckan imorgon!
 
Saras hundar - Flax och Mega - syntes knappt i skymningen!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress