Sofias styrka

Kefalonia
Hej vänner! Det har inte blivit något bloggande under resan, så nu tänkte jag göra en liten uppdatering om hur det var. Och jag behöver egentligen inte säga så mycket förutom att det var U-N-D-E-R-B-A-R-T! Både jag och Micheal är grymt nöjda med vår resa och vi rekommenderar verkligen Kefalonia till alla som älskar sol, bad och vackra vyer. Alla vi träffade var jättesnälla och vi fick till och med en rundtur av en som arbetade på hotellet. Vi hyrde en moppe som vi hade i fyra dagar. Dels för att vårt hotell låg upp för världens brantaste backe, och dels för att vi ville se mer av ön än Lassi som låg allra närmast. En dag åkte vi runt nästan hela ön, då besökte vi bland annat Myrthos Beach som är öns mest fotograferade strand, och Melassini cave som är en underjordisk grottsjö med alldeles kristallklart vatten. Vi åkte även på en båttur då vi fick se delfiner, grilla och snorkla vid en ö som kallas Rabbit Island. Dagen innan vi skulle åka hem tog vi en tripp till huvudstaden på ön som heter Argostoli, där vi åt brunch och tittade på havssköldpaddor.

Vi fotograferade såklart massor, men jag har valt ut några av mina favoritfotografier. Nu önskar jag att jag hade haft en systemkamera, det får bli nästa sparmål. Efter semestern firade jag med att jobba en 50-timmarsvecka (haha...) så den här helgen har jag bara tagit det lugnt. Igår var vi dock på dop för fina Alvin, då jag fick äran att sjunga i kyrkan. Länk finns HÄR. Hoppas att ni alla har haft en fin helg!