Sofias styrka

Miljökämpar
 
Hej vänner! Startade dagen med en skogspromenad med min barndomskompis Sara. Vi brukar försöka ses någon gång i veckan och gå en sväng tillsammans. Vi gick ner till skogssjön för att hundarna skulle få bada. Dock möttes vi av en mindre rolig syn - Hela badberget var täckt med skräp, massor med gamla chips (?!), burkar, glassplitter, plastpåsar osv. Jag FATTAR INTE hur folk kan vara så hänsynslösa med vår miljö. Förstå hur många djur som kan skada sig på avfallet?! Jag påstår verkligen inte att jag är Guds bästa barn när det kommer till sortering och sådant, men någon måtta får det väl ändå vara?! Vi plockade med oss det som fick plats i avfallspåsarna som Sara hade med sig, men fick lämna massor. Tråkigt!
 
Efter att ha agerat miljökämpe, drog jag iväg på en "snabb" shoppingrunda. Jag skulle egentligen bara handla lite mat och nya bunkar (en är borta, en är trasig, vilket gör att vi bara har en pytteliten bunke för bakning/pannkakssmet/övrigt). Dock var jag tvungen att gå till fyra olika butiker, innan jag hittade några bunkar. Men under tiden lyckades jag plocka på mig lite annat i butikerna. Årstidsbyte ger mig alltid extremt shoppinglust. Visar i ett senare inlägg vad som inhandlades. Nu ska det slappas en stund. Hej hopp! ♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress