Sofias styrka

Nature calling

Hej vänner! Här har ni en tjej som har sovit i tolv timmar, ätit frukost i en timme, och promenerat en timme. Tog varvet ner till sjön och njöt av solen. I naturreservatet blommar blåsippa, vitsippa och vårlök för fullt och träden har börjat knoppa, och till och med fått blad på sina ställen. På vägen hem började det dock blåsa upp och mulna på, så det var tur att jag inte väntade till eftermiddagen som jag först hade tänkt. April har ju bjudit på helgalna väderväxlingar, hade varit mindre skönt att gå ut i hagel/snö/regn. Att ta mig ut på promenad ger mig energi, och det behöver jag verkligen.

Har ju skrivit tidigare om min trötthet och att jag känner mig så orkeslös. Lägger all energi på jobbet, sen kraschlandar jag på soffan när jag kommer hem. Kan lätt gå och lägga mig vid åtta-nio på kvällen, och ändå känner jag mig inte utvilad på morgonen. Delvis kan det vara för att jag haft väldigt mycket att göra på sistone, men känner mig nödvändigtvis inte stressad. Nu har jag i alla fall beställt att få en tid för att ta prover och kolla av mina järnvärden.

Ikväll blir en lugn kväll, ska eventuellt träffa några vänner och bara chilla i soffan med en kopp te och prata av oss. Skönt med helt kravlösa stunder tillsammans med dem man tycker om. Bara för att det är helg behöver man inte alltid "hitta på något", ibland är det skönt att bara ta dagen som det kommer och göra det man känner för. Önskar er alla en fin helg! Nu blir det en lunchfavorit; Bananpannkakor med hallon och vindruvor. Puss!

 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress