Av någon anledning är jag alltid så SJUKT trött på tisdagar. Kanske är för att man hunnit jobba ett par dagar igen och fått mycket att tänka på som ska göras i veckan. Det har varit full fart framåt hela dagen, så idag fick det bli en vilodag ifrån träningen. Skulle gått en promenad på rasten, men blev inte så heller. Behövde sitta ner och andas med en kopp kaffe istället. Jag lyssnade på kroppen, helt enkelt. En vilodag utan varken träning eller promenad, tycker jag är absolut rimligt. Man kan behöva en dag när man fokuserar på att ladda batterierna. Jag önskar att jag hade ett badkar, hade varit nice med ett varmt bad.
 
Imorgon blir det dock andra bullar, då ska jag testa ett pass som heter Power Hour. Det ska tydligen vara olika styrkeövningar med medicinboll som man gör i högt tempo. Så det blir både kondition och styrka. Ska bli intressant att testa! Hoppas att ni alla haft en bra tisdag, och att ni är piggare än mig!
 

Vilodag

Allmänt Kommentera
Av någon anledning är jag alltid så SJUKT trött på tisdagar. Kanske är för att man hunnit jobba ett par dagar igen och fått mycket att tänka på som ska göras i veckan. Det har varit full fart framåt hela dagen, så idag fick det bli en vilodag ifrån träningen. Skulle gått en promenad på rasten, men blev inte så heller. Behövde sitta ner och andas med en kopp kaffe istället. Jag lyssnade på kroppen, helt enkelt. En vilodag utan varken träning eller promenad, tycker jag är absolut rimligt. Man kan behöva en dag när man fokuserar på att ladda batterierna. Jag önskar att jag hade ett badkar, hade varit nice med ett varmt bad.
 
Imorgon blir det dock andra bullar, då ska jag testa ett pass som heter Power Hour. Det ska tydligen vara olika styrkeövningar med medicinboll som man gör i högt tempo. Så det blir både kondition och styrka. Ska bli intressant att testa! Hoppas att ni alla haft en bra tisdag, och att ni är piggare än mig!
 
Hallå vänner! Hoppas att ni haft en bra start på veckan! Jag lämnar en väldigt lugn helg bakom mig, vilket känns skönt. Det är inte ofta jag tar mig tid att bara vila, så det var behövligt. Jag avslutade min helg med ett yogapass på söndagskvällen. Det var ett bra pass med lite meditation och kroppsscanning (när man går igenom olika delar av kroppen och känner in hur man mår, kan man säga) och det kändes väldigt skönt och behagligt. Och så lite solhälsningar på det. Perfekt för min träningsvärk efter fredagens simning, då fick kroppen sträcka ut sig ordentligt! Idag var det dock inte lika lugnt. Fullspäckad dag på jobbet, sen drog jag iväg efter middagen på ett danspass! En stor förändring på dansen, märkte jag (jag gick ofta på detta pass tidigare) var att jag fortfarande blir lika svettig och får flås, men jag blir inte alls lika andfådd och trött som tidigare. Utveckling, kallar vi det, jajemän! Jag älskar att börja veckan på dansen, då man får extremt mycket positiv energi och har riktigt roligt. Hur börjar ni helst er vecka när det kommer till träning, och varför?
 
Nya träningsskorna fick komma ut och lufta sig på dansen också. Det blev ett par Reebok, grymt sköna och lätta, perfekt för dansträning!

Måndagspepp

Allmänt Kommentera
Hallå vänner! Hoppas att ni haft en bra start på veckan! Jag lämnar en väldigt lugn helg bakom mig, vilket känns skönt. Det är inte ofta jag tar mig tid att bara vila, så det var behövligt. Jag avslutade min helg med ett yogapass på söndagskvällen. Det var ett bra pass med lite meditation och kroppsscanning (när man går igenom olika delar av kroppen och känner in hur man mår, kan man säga) och det kändes väldigt skönt och behagligt. Och så lite solhälsningar på det. Perfekt för min träningsvärk efter fredagens simning, då fick kroppen sträcka ut sig ordentligt! Idag var det dock inte lika lugnt. Fullspäckad dag på jobbet, sen drog jag iväg efter middagen på ett danspass! En stor förändring på dansen, märkte jag (jag gick ofta på detta pass tidigare) var att jag fortfarande blir lika svettig och får flås, men jag blir inte alls lika andfådd och trött som tidigare. Utveckling, kallar vi det, jajemän! Jag älskar att börja veckan på dansen, då man får extremt mycket positiv energi och har riktigt roligt. Hur börjar ni helst er vecka när det kommer till träning, och varför?
 
Nya träningsskorna fick komma ut och lufta sig på dansen också. Det blev ett par Reebok, grymt sköna och lätta, perfekt för dansträning!
Åh, vad jag älskar lördagsmorgnar! Nu har jag precis avslutat en lång frukost, och ska snart ge mig ut på en promenad i det soliga vädret! Måste ta mig till en sportbutik och köpa nya inneskor att träna i, då mina är spårlöst försvunna. Jag tror att jag glömde dem på Friskis senaste gången jag var där (för flera månader sedan) och nu när jag var där för att titta efter dem, så verkade de ha blivit beslagtagna av någon annan med små fötter... Men det var ändå på tiden att köpa nya. Tycker dessutom att man blir mer peppad på träning när man har nya och bra träningskläder! Jag tänkte också lyxa till det med att bjuda min pannkaksälskande sambo på lunch på den nya Crepêrian.
 
Tycker att det är ganska kul att tänka tillbaka och se hur mycket som har hänt sen jag bestämde mig för att börja promenera varje dag. Jag stressar mindre, sover bättre, orkar mer. Jag har heller inte varit sjuk någonting - i vanliga fall är jag sjuk minst en gång i månaden. Jag gör också bättre val, tänker till. Exempelvis med min frukost: För ett par månader sedan bestod den av typ nyponsoppa, eller sötad yoghurt, och skorpor med en skopa bregott och tre lager ost på. Det här är min frukost idag;
 
 
Glutenfritt knäckebröd med keso, ost, kalkon och sallad. Ett kokt ägg med kaviar, en kopp kaffe och ett glas med c-vitamin. Jag har inte slutat äta någonting, jag äter bara onyttigt mer sällan. Igår exempelvis klämde jag i mig en påse salta S-märken och en liten chokladkaka. Men då äter jag ju det en dag i veckan, istället för kanske 3-4 dagar i veckan. Och i och med att jag registrerar det jag äter på Life Sum, så blir det också att jag tänker till en extra gång innan jag proppar i mig något onyttigt. Det funkar för mig! Hur gör ni för att undvika sådant som ni vet är dåligt för er?

Som natt och dag

Allmänt Kommentera
Åh, vad jag älskar lördagsmorgnar! Nu har jag precis avslutat en lång frukost, och ska snart ge mig ut på en promenad i det soliga vädret! Måste ta mig till en sportbutik och köpa nya inneskor att träna i, då mina är spårlöst försvunna. Jag tror att jag glömde dem på Friskis senaste gången jag var där (för flera månader sedan) och nu när jag var där för att titta efter dem, så verkade de ha blivit beslagtagna av någon annan med små fötter... Men det var ändå på tiden att köpa nya. Tycker dessutom att man blir mer peppad på träning när man har nya och bra träningskläder! Jag tänkte också lyxa till det med att bjuda min pannkaksälskande sambo på lunch på den nya Crepêrian.
 
Tycker att det är ganska kul att tänka tillbaka och se hur mycket som har hänt sen jag bestämde mig för att börja promenera varje dag. Jag stressar mindre, sover bättre, orkar mer. Jag har heller inte varit sjuk någonting - i vanliga fall är jag sjuk minst en gång i månaden. Jag gör också bättre val, tänker till. Exempelvis med min frukost: För ett par månader sedan bestod den av typ nyponsoppa, eller sötad yoghurt, och skorpor med en skopa bregott och tre lager ost på. Det här är min frukost idag;
 
 
Glutenfritt knäckebröd med keso, ost, kalkon och sallad. Ett kokt ägg med kaviar, en kopp kaffe och ett glas med c-vitamin. Jag har inte slutat äta någonting, jag äter bara onyttigt mer sällan. Igår exempelvis klämde jag i mig en påse salta S-märken och en liten chokladkaka. Men då äter jag ju det en dag i veckan, istället för kanske 3-4 dagar i veckan. Och i och med att jag registrerar det jag äter på Life Sum, så blir det också att jag tänker till en extra gång innan jag proppar i mig något onyttigt. Det funkar för mig! Hur gör ni för att undvika sådant som ni vet är dåligt för er?