Sofias styrka

Söndagslugn
Började dagen med att få mitt hjärta krossat. Eller så kändes det i alla fall när jag hade ner kaffekannan i golvet, och den sprack i tusen bitar. Som tur var hade jag redan hällt upp kaffet, annars hade jag fått panik. Bara att erkänna - så beroende är jag av mitt morgonkaffe. Så på eftermiddagen var det bara att åka iväg och införskaffa en ny. Jag har länge velat skaffa en ordentlig bryggare (kört på en för 199kr som jag köpte panikköpte när jag hade sönder kannan på den FÖRRA bryggaren...), dock såhär dagarna före löning blev det ingen supervärsting, men däremot en betydligt bättre än den jag har haft. Så trots den bittra starten på morgonen, så avnjuter jag nu en kopp från den nya bryggaren, så nu känns det helt okej.
 
Vi skulle ha åkt iväg på middag hos Stefans familj, men han var alldeles för trött efter nattens spela-dator-med-grabbarna-galej, så istället blev det en fika på stan bara och sedan hem igen för att han skulle få vila upp sig.  Skönt med en lugn söndag. Känner mig fortfarande onormalt trött, börjar bli orolig för att jag har fått järnbrist. Sen jag bytte preventivmedel har jag haft mycket blödningar, och det kan bidra. Någon annan som ätit Cerazette som haft samma besvär? Tråkigt att känna sig så trött, trots 9-10 timmars sömn per natt de senaste veckorna. Lite yrsel när jag tar mig från sittande till stående, och får som "sus" i öronen, vilket kan tyda på järnbrist. Ska till barnmorskan imorgon för att rådfråga. Nu börjar det bli dags att förbereda tacomiddag, sen ska vi se någon film.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress