Sofias styrka

Trevlig blåsdag!
Vilket blåsväder vi har här i Roslagen idag! Var nära att jag inte kom iväg på min dagliga promenad (inte så lockande i detta väder) men framkallade lite jävlar anamma och tog mig ut ändå. Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder - Gammalt förskollärarordspråk. Gick en sväng på elljusspåret, och så länge jag gick i skogen så gick det bra, men så fort en kom ut vid lite öppnare platser, då trodde jag nästan att jag skulle blåsa bort! Det var sådär att man nästan kunde luta sig mot vinden utan att ramla! Nu har jag tagit en lång varm dusch och ska strax iväg för att kolla lite träningskläder med Stefan, ska fasen leta efter typ vindskydds-thermo-tights. Undrar om det finns? Lär ju bli mer sånt här väder framöver, så bäst att ladda upp med bra grejer. Har tänkt mig att köra på med mina dagliga promenader/joggingturer fram till slutet av Januari, sen skaffa träningskort, när jag jobbat upp grundkonditionen. Har dock inte bestämt mig vart jag vill träna ännu. Antagligen blir det friskis. Den som lever får se! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress