Sofias styrka

Långhelg IGEN
Åh vad härligt det är med ytterligare en långhelg! Jag har varit ledig sen i fredags mitt på dagen, och det har varit perfekt. Helgen såhär långt i korthet:
 
 
I fredags hade vi AW med jobbet efter utvärderingsdagen. Jag och min arbetslagskollega Angelica agerade grillmästare till middagen. Det bjöds på olika grillspett, sparris och majskolvar. Till det så gjordes det sallad och såkallad "Turk" som Angelica så fint kallar såsen. Det är turkisk yoghurt, vitlök, chili och fetaost. Det spelades spel och drack vin för fulla muggar, jag var dock nykter eftersom...
 
 
... På lördagen vankades det bröllop för min barndomsvän Sofie och hennes Nicklas! Vi var uppe tidigt, då vi hade massor att göra på morgonen, och skulle hinna ta oss till Sevalla (utanför Västerås) till halv ett, då jag skulle öva solosång med kantorn en timme innan bröllopet. Vi hade en fantastisk dag och kväll, både brudgum och brud sa ja, och allt var som det skulle! Det var en ära att få sjunga för brudparet och alla gäster i kyrkan. Supernervös innan, men det gick smärtfritt! Jag ska försöka ordna fram en länk, så att ni kan få lyssna!
 
 
På söndagen gjorde jag ABSOLUT INGENTING. Och det var så himla härligt. Gick upp vid 11. Sedan satt jag iklädd pyjamas i soffan hela dagen, spelade the sims och kollade på X antal säsonger av Kniven mot strupen. Till middag blev det kebabtallrik ifrån kvarterets pizzeria. Vad underbart det var med en riktig slappardag.
 
 
Dagen idag var snarare motsatsen! Jag har fått massor gjort; Varit på stan, gymmat, handlat, städat, diskat, rensat kylskåpet, solat, tagit en långdusch, förberett coleslaw till middagen och så vidare. Och det var också skönt, fast på ett annat sätt! Alltid skönt med ordning och reda hemma. Det är det som är så härligt med långhelg - Det finns tid till lite av varje! Mys, fix, fest, vila. Dessutom har jag ytterligare en dag till övers! Vad den bjuder på, det återstår att se. Såhär långt är jag i alla fall ytterst nöjd med min helg! Hoppas att ni alla mår bra! ♥
Anna

Älskar att ha händelserika dagar blandat med dagar då man gör absolut ingenting. Känner igen mig otroligt mycket i det. Jättemysig blogg du har!

Svar: Men eller hur! Det är då man känner att man har som mest balans i livet, tycker jag. Tack snälla, ska kika in på din också! :D
Sofia

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress