Sofias styrka

Nice och bajs
Vilken måndag! Först skulle man upp i ottan (vilket inte var helt lätt, då jag som vanligt ligger klarvaken på söndagkvällar trots ihärdiga försök att komma till ro), jobba hela dagen, sedan hem för att slänga i mig mellis, dra till gymmet, vidare till biblioteket, tandläkaren, sedan hem och laga middag, äta och avslutningsvis tjafsa med försäkringsbolag.
 
Gå upp tidigt: Blä.
Jobbet: Kul, men mycket att stå i. Möblerat om.
Gymmet: Det gick bra, kunde faktiskt lägga på lite vikter idag! Det går sakta, men säkert!
Biblioteket: Börjat ladda upp inför semestern, blev tre lättsamma feel-good-pockets idag. Round one!
Tandläkaren: USCH FY OCH BLÄ. Visade sig att jag hade - inte ett - utan TVÅ hål, samt måste tillbaka om ett par veckor för att rensa tandsten. Här tycker man att man är duktig som är noga med tandborstning och äter minimalt med socker i jämförelse med många andra, som minsann ALDRIG för några hål. Har i alla fall införskaffat munskölj och tandtråd nu. Som tur var lyckades jag övertala tandis att vi skulle ta lagningarna EFTER semestern. Så att man hinner spara lite pengar. #kyrkråtta 
Middag: Vegetarisk pasta med mozarella. Mumma.
Försäkringsbolagen: De är på mig som iglar nu när min bilförsäkring för gamla Bettan går ut om en månad. Nu har jag hittat en bra deal i alla fall, så nu sitter man i telefonkö på gamla försäkringsbolaget för att säga upp försäkringen. 54 personer före i kön. Det går inte att undvika, då de tydligen är det enda försäkringsbolaget i Sverige som inte tar emot uppsägningar via mail. Dem sluga dårarna.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress