Sofias styrka

Skogen

Det har regnat nästan hela dagen. När jag kom hem var jag helt slut, men efter maten, då en klarblå himmel uppenbarade sig, och solen kom fram - då var det som att jag blev översköljd av ny energi. Jag tog mig ut på en kvällspromenad. Att gå i skogen när det är alldeles blött, men ändå att solen lyser in och värmer upp allting, det är nära på magiskt. Det luktar så gott, och påminner om så många fina stunder. När jag var liten och gick på Knytte med min dagmamma. "Ett knyttebarn, ett knyttebarn, är ett barn med stövlar på." Lukten av grillad korv. Blåbärsskörd med mamma och pappa. Sagostunder om skogsväsen, om troll och vättar. Varm apelsinsaft som värmer upp hela kroppen som blivit lite kall. Att plocka svamp med morfar - Han kunde alla bra ställen. Lek med mina allra närmaste barndomsvänner. Spänningen att nästan gå vilse ibland, fast ändå inte helt och hållet. Att få komma undan ifrån den "riktiga världen" en stund. Vara själv. Vara lugn.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress