Sofias styrka

Sverige, Sverige älskade vän
Så var den sista dagen på långhelgen här. Vi har firat Sveriges nationaldag genom att bjuda hit min familj på fika. Jag hade bakat brownies som blev omåttligt kladdiga, men det gjorde inget, för det var gott ändå. Serverade det hela med gammeldags vaniljglass och bär. Vi satt på balkongen ute i solen och njöt. Vi lyssnade på några svenska favoritlåtar dagen till ära. En av mina bästa låtar om Sverige är just "Sverige" med Kent. Väldigt beskrivande, samt en viktig text om våra värderingar.
 
 
Nu har jag precis kommit in från en löptur. Det var ungefär en vecka sen jag var ute och sprang/gick senast i skogen, och vårt land har verkligen bytt skepnad snabbt. Löven har slagit ut på vartenda träd och nu är det midsommarblomster, smörblommor och hundkex som kantar väggrenarna istället för vitsippor. Poff, det blev sommar! Jag var tvungen att stanna några gånger på slutet och plocka på mig lite blommor hem. En vildvuxen bukett till köksbordet och så en liten bukett med liljekonvalj som fick pryda byrån i sovrummet. Nu kommer det att dofta så gott där inne när man ska gå och lägga sig! Liljekonvalj, jasminblom och syren är mina favoritblomdofter. Det luktar lycka!

 
Resten av dagen ska jag bara vila. Det härligaste är att nu jobbar jag bara tre dagar, och sen är det ledigt igen. Och om 3,5 vecka är det sommarsemester. Underbart! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress