Sofias styrka

Back in black
Lever verkligen för lördagar, känner jag! Efter mitt senaste blogginlägg där jag beklagade mig över min extrema trötthet efter en natts dålig sömn - Så kom förkylningen tillbaka som ett slag i ansiktet. Svidande, argsint och förödande. All energi har gått åt till att ta mig igenom arbetsdagarna, och sedan har jag gått och lagt mig vid åtta på kvällen. Ingen feber, men klösande halsont, igentäppt näsa och hostan ifrån helvetet. Ibland blir jag så jävla less. För hade det inte varit för karensdagen, så hade jag antagligen stannat hemma, med tanke på vilket skick jag har varit i. Men i och med att jag förra veckan var hemma med feber och förkylning, så hade det blivit två karensdagar i samma månad + flera sjukdagar med delvis betalt. Det funkar inte i det ekonomiska läget som jag har befunnit mig i de senaste månaderna, med sjukskrivning i ryggen. Det är den krassa sanningen. Och jag åker på allt som barnen får. Det här är den stora, stora, stora nackdelen med mitt jobb; Att jag så sällan får ut en full lön, för att jag blir smittad på min arbetsplats. Nästa gång det blir val, så röstar jag på dem som lovar att slopa karensdagen inom barnomsorgen. Tack på förhand!
 
Idag mår jag i alla fall mycket bättre, förutom hostan. Så jag tog mig ut på en promenad ner på stan, mötte upp mamma och faster och strosade i affärer. Hade som mission att hitta ett par jeans, och jag hittade ett fantastiskt bra par! Svarta, höga, tajta, precis som jag vill ha dem - och som passar i längden! Åtminstone nästan, får vika in litegrann, men bara pyttelite. Hittade också en ny bh (dags att kasta ut några gamla som sitter fett illa) och så köpte jag en kalender. Äntligen kan jag få lite ordning och reda i mitt liv, haha! Sen blev det lunch på Crêperian, så himla underbart. Nu har jag precis avnjutit en kopp kaffe och frossat i lite mode- och inredningstidningar. Passar på att dunka lite gammal nostalgimusik också, när inte sambon är hemma. Hoppas ni har en bra lördag!
 

Morgonsmoothie på banan, mjölk, vaniljkvarg, hallon och bladspenat

Lunch med stort L. Galette med sikrom, creme fraiche, sallad, lök, citron och västerbottenost. PLUS efterrättscrêpe med banan, nutella, granatäpple och vaniljglass som jag delade med faster. Hell to the yes.
Prickigt!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress