Sofias styrka

Frisk som en nötkärna
Jag vet att man inte ska skriva såna här saker, för då lär man väl jinxa det, men är så grymt glad just nu. Insåg att jag inte har varit sjuk sen i november! "So what?" tänker du. "Har inte varit sjuk sen 2008." - Grejen är ju bara den att jag är sjuk jämt. MINST en gång i månaden. Har inte fått en hel lön sen i juli. Och då hade jag semester, så då är man ju generellt på topp. Och förutom förkylningar/influensor/magsjukor/kristallsjukor/streptokocker/etc, så har jag ju dessutom varit sjukskriven två gånger under förra året p.g.a stress. Så det har varit tufft på sistone, kan man väl säga. Men nu har jag klarat mig extremt bra! Tror ärligt talat att det är för att jag mår bättre i mig själv rent psykiskt. Blir inte lika utsatt för bacilluskerna då. Sen att jag har slutat röka, äter mycket bättre än tidigare, samt tränar regelbundet gör ju sitt till också. Nu hoppas jag att  det ska fortsätta såhär! Peppar, peppar - tar i trä! Helgen blir lugn här, har lovat Stefan att vi ska göra gino ikväll. Sen blir det lite födelsedagsfiranden, och träning förstås. Önskar er alla en fin helg, ta hand om er själva och varandra! 
 
Just nu - Ett glas vitt och letar efter gamla favoriter på Spotify i väntan på Stefan
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress