Sofias styrka

Rockande sockor och skadat öga
Vilken galen dag jag har haft! Dels vaknade man ju till värsta snöovädret. Trodde bilen skulle blåsa av vägen! Sen har vi rockat sockorna idag. Det har väl du också gjort, hoppas jag? Speciellt viktigt kanske för oss som arbetar med våra små som sen kommer att bli (förhoppningsvis) fina förstående inkluderande vuxna så småningom - och ta över världen! Våra sockor har fotograferats, dansat, hoppat, lekt och en massa annat roligt. MEN. Jag har haft problem med ett öga. Vid gårdagens lunch började det helt plötsligt göra väldigt ont, det sved och stack i ögat. Trodde att det skulle gå över (hjälpte ej att skölja) men idag var det ännu värre. Rött och svullet. Fick till slut - efter många om och men - en akuttid på en ögonmottagning på en ort några mil härifrån, så det var bara att bege sig. Trodde att jag kanske fått någon ögoninflammation i samband med min ihärdiga förkylning, men det visade sig att jag hade en liten, liten, liten plastbit som satt och skavde på hornhinnan! Den plockades raskt ut (med lång vass sak, rakt i ögat, aahhh! Gjorde dock inte ont, fick bedövning) och nu känns det genast bättre. Måste smörjas och donas i någon vecka, och sen ska jag tillbaka på återkoll. Men borde inte bli några bestående problem! Är bara glad att det inte var någon inflammation/infektion, så att jag kan jobba imorgon!
 
Eftersom jag var så duktig hos doktorn, så fick jag köpa godis efteråt. Jag valde den nya chokladkakan ifrån Marabou som jag har suktat efter varenda gång jag har sett den. Och den smakar mums, kan jag tala om! Den avnjutes nu med en kopp kaffe till.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress