Sofias styrka

Äventyr i vardagen
Efter 11 timmars sömn (!!!) tog jag mig en lång frukost och gav mig sedan iväg på en skogspromenad. Jag ville hitta lite nya stigar att undersöka - Men det visade sig bli nygamla stigar istället. Jag vek av ifrån elljusspåret ut på Roslagsleden, men efter ett tag visste jag inte riktigt vart jag var någonstans! På vägen såg jag först råddjur och sen en äcklig jävla snok som jag blev tvungen att hoppa över, då den låg mitt i vägen. Vider. Tur att det var just snok, och inte huggorm, då hade jag nog svimmat. Blev lite skärrad efter det, så jag började jogga istället för att gå. Och så plötsligt ser jag en räv! Jag ropar lite försiktigt för att den ska märka att jag är där, då slank den iväg åt ett annat håll. Jag fortsätter genom skogen och tänker att "snart borde jag vara tillbaka vid civilisationen.." Jag tycker att jag börjar känna igen mig. Och precis då så skymtar jag några hustak bakom några träd, så jag tar mig åt det hållet. Jag trodde att jag var tillbaka på hemmaplan, men när jag kommer fram till husen så inser jag att - Ja, jag är på hemmplan - Eller snarare min barndoms hemmaplan. Jag hade tagit mig genom skogen till mammas och pappas bostadsområde! Så när jag ändå var så nära dem, så bestämde jag mig för att jogga dit. De satt på altanen och solade sig, så jag satt där och tog ett glas vatten. Sen ringde jag Stefan som kom och hämtade mig. Det var dagens äventyr det! Nu har jag precis ätit en skagenbaguett till lunch och slappar lite. Tänkte ta mig iväg för att köpa lite inredning till balkongen om en stund. Hoppas att ni alla haft en fin dag hittills!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress