Sofias styrka

Shopping och kvällsrutiner
Några av de saker som jag köpte idag på min lilla shoppingrunda i jakten på nya bunkar:
 

Bordsassiett,  en smal vas och nejlikor + eucalyptus.

Nytt bäddset! Älskar mörka och stormönstrade sängkläder till hösten. Ska tvättas och bäddas med pronto.
Mer blommor, här solrosor. Glädjespridare från blomsterriket!
 
Stod och höll i en hel del saker på Mio också när jag var in där, men lyckades hejda mig. Köpte även lite andra saker som jag saknat till köket, till exempel en ny pensel i silikon, stekspade, en vas för mindre buketter osv. Och så bunkar då såklart i ett set om 3. Nu får jag bromsa mig i höstinredningen tills efter resan! Om 6 dagar åker jag nämligen till Kefalonia, Grekland, med en av mina bästa vänner. Mer om det senare!
 
Nu väntar kvällsbestyr så som att lägga fram kläder inför morgondagen, packa väskan och läsa bok. Jag läser just nu Economista av Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius. Bra bok med handfasta tips för oss som behöver lite hjälp med att hålla i pengarna och budgetera, haha..! Ska bli skönt att lägga sig och vila, är proppmätt efter kvällens tacomiddag! Kommer ni ihåg det där med att lista 5 bra saker i huvudet som hänt under dagen? Här är mina idag:
 
1. Jag vaknade utvilad, det kändes att jag hade fått en natt med kvalitetssömn.
2. Min promenad med Sara. Energigivande!
3. Jag såg att det kommit mycket mer svamp i skogen nu = Livet på hösten.
4. Fick kläder av mina kusiner som de tänkte slänga. Hittade en perfekt blå klänning med vita prickar bland dem.
5. Att jag unnade mig själv att köpa blommor. De kommer att göra mig glad i flera dagar, varje gång jag ser dem!
 
Sov gott! ♥
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress