Sofias styrka

Balans
Hej vänner! Har precis avrundat jobbmåndagen med smoothie och flera inlämnade skriftliga arbeten till chefen. Känns skönt med en lyckad start på veckan, och nu har jag flera timmar kvar av dagen att bara ta det lugnt på. Tog en lunchpromenad också mitt på dagen, och passade på att handla lite på vägen, så det är redan gjort. Det blev 6 kilometers promenad. I helgen gjorde jag en riktig långkörare på lördagen, då gick jag 1,2 mil! Jag har en tävling också med några kompisar som har Fitbit, vem som går flest steg i veckan, och det gör att man blir lite extra pushad att röra på sig mycket! 
 
Igår i Topphälsa så läste jag en artikel om tips på hur man kan skaffa sig bättre balans i livet när det kommer till jobb, sömn och fritid. De menar på att man kan dela in sitt dygn i 3 perioder om 8 timmar. Så för att hitta balans bör man alltså sova 8 timmar, jobba 8 timmar och ha 8 timmar fritid. I tidningen fanns också ett veckoschema där man själv kan skriva in hur många timmar man egentligen gör på varje del under en veckas tid, och därefter fundera över vilka förändringar man kan behöva göra för att få mer balans. Ska bli intressant att se hur denna vecka blir!
 
Några bilder ifrån helgens långpromenad runt stan..
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress