Sofias styrka

Bra start
Hej vänner! Hoppas att ni alla mår bra. Jag har lyxen att kunna vara ledig den här veckan, så sammanlagt får jag två veckors ledighet över jul och nyår. Det har känts väldigt skönt att kunna få en längre ledighet såhär i mitten på skolåret, speciellt då energin tryter i vintermörkret. Idag fick jag dock nästan lite vårkänslor! Bestämde mig för att ta en långpromenad på förmiddagen, och tog en lång väg genom skogen. I skogen är allt så grönt med alla mossor och granar, och sedan när solen bröt fram en stund mellan träden blev det ännu mer "vårlikt". Promenaden blev 8 kilometer. Jag har fått en fitbit (aktivitetsarmband) i julklapp av min sambo, och målet är att gå 10.000 steg om dagen, och promenaden blev ca 10.500. Så nu kan jag luta mig tillbaka och ta dagen som den kommer med nyvunnen energi!
Förutom stegräkningen, så har jag också som mål med fitbiten att jag ska sova 8 timmar per natt (den mäter sömn) och att jag ska vara aktiv minst 30 minuter, 5 dagar i veckan. Jag har alltid haft lättare att hålla mål när jag har något som "kontrollerar" mig, för då känner jag också att jag själv har kontroll på vad jag gör eller inte gör för hälsosamma val.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress