Sofias styrka

Sunset
Åh, jag har sett så många vackra bilder ifrån dagens solnedgång! Under tiden som solen höll på att gå ner var jag på promenad hem till mina föräldrar. Jag brukar fotografera när jag ser något vackert ute i naturen, men idag gjorde jag inte det. Istället stod jag stilla en lång stund och bara tittade. Solen gjorde en märklig reflektion mot några hus nere vid viken, och det såg ut som att de var en del av solen själv! Riktigt häftigt! Äntligen lite solsken efter flera dagar med nederbörd och grå himmel!
 
Nu sitter jag och laddar upp inför morgondagens arbete. Jag arbetar hemifrån med planering på måndagar, och jag har gjort upp ett schema för vad som behöver göras. Inför en ny termin är det alltid mycket arbete framför en, men det är också spännande och roligt att börja något nytt. Jag är lite inne på att vi ska arbeta med kretslopp den här terminen, så det blir mycket rekande och inspirationssamlande imorgon!
 
Har en tanke på hur jag ska hantera min sömn nu när jag börjar jobba igen. Då jag har lätt för att bli uppstressad vid läggdags, så behöver jag nästan "planera" mitt sovande. Det låter säkert knasigt, men jag är väldigt beroende av min sömn. Jag har ställt in på min fitbit att den ska påminna mig när det är läggdags på vardagar, så att jag lägger mig samma tid (30 minuter före jag behöver sova), och så planerar jag att gå upp ungefär 30 minuter tidigare än vad jag egentligen behöver på morgonen, för att slippa börja dagen med stress. Då får jag 8 timmars sömn. Jag kan inte heller sitta vid tv:n, datorn eller hålla på med mobilen för nära läggdags. Det mest lugnande för mig är att läsa.
 
Önskar er alla en härlig vecka! Bild från en annan solnedgång...
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress