Sofias styrka

Ut ur dvalan
Hej vänner! Inte blivit några skriverier den här veckan, då jag har varit sjuk. Finns inte så mycket att skriva då, förutom "Idag har jag tittat på si och så många avsnitt av den här serien" eller "Nu är tempen uppe i 38.5, det är en klar förbättring från imorse, då den var uppe i 39" eller "Idag funderar jag seriöst på att bara släppa på trycket och kissa på mig för att jag inte vet om jag klarar av att gå till toaletten" och så vidare. Inte så intressant att läsa om. Men nu är jag i alla fall på bättringsvägen och ska gå till jobbet imorgon. Hurra! I februari har jag fått en läkartid för att testa mitt immunförsvar, då jag är sjuk så ofta. Kan hända att jag har immunbrist. Mindre 'hurra'.
 
Sitter här och passar på att njuta av synen av julgranen så länge den varar. I helgen åker den och resten av julpyntet in i förrådet igen. I och med att jag låg på dödsbädden i helgen (skämt å sido) och Sambon med stor S inte kunde bry sig mindre om huruvida grejerna blir undanstädade på "rätt" dag eller inte, så blev inte julen nerplockad på tjugondag Knut och därför har vi fortfarande allt på sin plats. Tycker det är rätt sorgligt att plocka ut julen, plus att det genast blir så mycket mörkare! Får väl göra en ride efter lite belysning när lönen kommer. För ett par veckor sedan ordnade jag ny belysning i sovrummet, då jag gjorde om en byrå till ett sminkbord. Tycker dekorationsbelysning gör så mycket för hemtrevnaden!
 
Nu ska jag ta mig en kopp te och läsa Topphälsa. Unnade mig ett lösnummer idag, funderar kanske på att börja prenumerera igen, det är en bra tidning med mycket pepp som kan behövas ibland! De har en artikel om en ny stressmetod som kan vara intressant. Ta hand om er själva och varandra nu, hörni, vi hörs!
 
Bild ifrån Instagram vid sminkbordet
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress